Infografika: 2016-2021 yillarda O‘zbekistonda to‘qimachilik mahsulotlarini ishlab chiqarish

Infografika: 2016-2021 yillarda O‘zbekistonda to‘qimachilik mahsulotlarini ishlab chiqarish

Bugungi kunda to‘qimachilik va kiyim-kechak ishlab chiqarishni ko‘paytirishning jadal dinamikasi qayd etilmoqda: to‘rt yil ichida nominal qiymati 2,8 barobar oshdi.

Paxta tolasini ishlab chiqarish hajmi bo‘yicha 17 foizga, ip-kalava - 2,1 martaga, mato - 2,9, trikotaj mato - 3,2, paypoq - 7,1, tikuvchilik - 5,6, trikotaj - 3,5 baravarga o‘sdi.

Mamlakatimiz sanoatining umumiy ishlab chiqarishida to‘qimachilik sanoatining ulushi 2016 yildagi 7,5 foizdan 2020 yilda 12,4 foizgacha o‘sdi, bu uning iqtisodiyotning boshqa tarmoqlariga nisbatan jadal rivojlanib borayotganligidan dalolat beradi.

To‘qimachilik va kiyim-kechak ishlab chiqarishda ham jiddiy tarkibiy o‘zgarishlar yuz berdi: konversiyaning past darajasida birlamchi mahsulotlarni sotishdan voz kechish va konversiyalarning yuqori darajalarida tayyor mahsulotlar ishlab chiqarish va sotishni ko‘paytirishga o‘tish.

Agar 2016 yilda ipni sotishdan tushgan daromad sohaning umumiy daromadining 52 foizini tashkil etgan bo‘lsa, u holda bu yillarda ip-kalava ishlab chiqarish o‘sishda davom etganiga va daromadlar hajmiga qaramay, 2020 yilda ip-kalava ishlab chiqarish 38% ga ortib bordi va uning sotilishidan ikki baravar oshdi.

Shu bilan birga, 4-qayta taqsimlash mahsulotlarining sanoatning umumiy daromadlaridagi ulushi 2016 yildagi 32 foizdan 2020 yilda 42 foizgacha o‘sdi.

Qayta taqsimotning 3-darajali mahsulotlarning ulushi xuddi shunday 16,5 foizdan 19,4 foizgacha o‘sdi. Bularning barchasi shundan dalolat beradiki, soha asosan xom ashyo va yarim tayyor mahsulotlar ishlab chiqarishni jadallashtirib, oxirgi iste’molchi uchun mo‘ljallangan mahsulotlarni ishlab chiqarishga yo‘naltirmoqda.

Sanoat 2020 yilda va 2019 yilga nisbatan yuqori sur’atlarda jadal rivojlanishda davom etdi. Masalan, trikotaj mahsulotlari ishlab chiqarish yil davomida ikki barobardan ziyod, tikuvchilik buyumlari va matolar qariyb 50 foizga, paypoq mahsulotlari 53 foizga oshdi.

Bundan tashqari, shuni ta’kidlash kerakki, koronavirus pandemiyasi, bir tomondan, kiyim-kechakka bo‘lgan talabning pasayishiga olib keldi va shu bilan birga har xil himoya matolariga, masalan, maskalar, kombinezonlar uchun talabni keskin oshirdi. To‘qimachilik mahsulotlariga sog‘liqni saqlash tomonidan talabning ortishi boshqa tovarlarga bo‘lgan talabning pasayishini qoplaydi va sanoatni rivojlantirish uchun yangi imkoniyatlar yaratadi.

2017-2020 yillarda O‘zbekistonda to‘qimachilik sanoatining rivojlanishining umumiy sharhini bu yerda o‘qishingiz mumkin.


Maqolani ulashing

O'xshash yangiliklar